keskiviikko 24. elokuuta 2016

Kastehelmi tuikkukipot




 Tässä on kaikki kastehelmi tuikkukipot mitä mulla on.




Osa kirkkaista on matta värisiä.
Ne vaan näyttää kuvassa kirkkailta.




Kävin yks päivä Prismassa katsomassa,
että mitä multa puuttuis.
Muttei siellä ollut oikein sen näköisiä
mitkä multa puuttuis.




Sellainen lila mun mielestä ainakin on,
jota mulla ei ole.




Kohta on kunnon kynttilän poltto aika,
niin olis kiva kun olis mahollisimman monta väriä.
Voi ainakin toivoa lahjaksi,
jos omat rahat on tiukalla.




Osan näistä olen ostanut kirpparilta.
Esim. noi tumman
punaset  kympillä.



Tässä on 12 eri väriä.
Katoin Kastehelmi sivuilta,
että multa puuttuis 6 väriä.

Jos huomaat jonkun värin mikä puuttuu,
viititkö vinkata. :)

Hei mutta siellähän oli oikein kaikki väritkin.
Siitähän mä ne näänkin, höhlä.

Voi kirpparilla kattoo jos löytäis.,
ei tartteis ostaa kaikkia.

Mä olen ollut huono polttaan kynttilöitä,
mutta nyt mä olen luvannut
että alan opetella polttaan tuikkuja/kynttilöitä.
Erilaisia tuikkukippoja ja kynttilän jalkoja kyllä on,
siitä se ei ole kiinni.
Olohuoneen pöydällä on kaikista paras polttaa.
Ja siitä ne näkeekin parhaiten.
Pitää luvata , että laittaa tänne paljon kuvia
missä poltan kynttilöitä,
niin ei voi lintsata.

Tällaisin terveisin Aurinkokujalta

                                                       - Piia -


29 kommenttia:

  1. Upea kokoelmahan sinulla jo on noita kastehelmiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, onhan noita.
      Vois myydä kirpparilla pois sellaisia mitä on monta ja ostaa sitten sellaisia mitä ei vielä ole.

      Poista
  2. Upea, runsas ja kaunis valikoima kastehelmiä. Minulla niita on vain kaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, olis kannattanut ostaa joka väriä yksi, eikä jotakin monta ja jotakin ei yhtään.
      Kahdestahan se alkaa.

      Poista
  3. Ihania tuikkukippoja! Mulla ei näitä ole, mutta haluaisin punaisen jouluksi. Meillä ei voi polttaa kynttilöitä ja tuikkuja kuin leivinuunin reunalla, minne kissa ei pääse. On sen verran vilkas kisu :) Nyt ollaan jo alettu polttaa kynttilöitä. Ne on niin ihania, kun illat hämärtyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. Se punainen on jouluna niin kaunis.
      Vai on teillä niin vilkas kisu :) Olis se kauhea kun olis häntä tulessa.
      Munkin pitää alkaa polttaa kynttilöitä, kun oon luvannut niin.
      Ihanaa keskiviikko iltaa sulle.

      Poista
  4. Hieno kokoelma =) itse rakastan kaikenlaisia tuikku/kynttiläkippoja ja olen tuikkujen suurkuluttaja. ikesta tulee ostettua oikeastaan vain tuikkuja kun ne ovat mun mielestä laadukkaimmat. nythän alkaakin kynttilänpoltto aika. Tunnelmallista venetsialaisviikonloppua !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. Voi, kaikki on jo alkanut tuikkujen polton, munkin pitää, kun oon sen lupauksen tehnyt.
      Ihanaa keskiviikko iltaa sulle.

      Poista
  5. Onpa mahtava kokoelma kastehelmiä! Opettele vaan polttelemaan tuikkuja. Niissä on jotain taianomaista!👌
    Saunan lauteillakin viihtyy eri tavalla, kun on tuikut tuomassa tunnelmaa! ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos.
      Joo, nyt mä oon tosissani päättänyt.
      En olis saunaan älynnyt ottaakkaan, kiitti vinkistä.

      Poista
  6. Upea kokoelma Kastehelmi tuikkuja!
    Minulla on myös muutama.
    Mukavaa, kun alkaa pimeät illat niin voi poltella kynttilöitä.
    Hyvää keskiviikkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos.
      Tuntuu että kaikki muut polttaa tuikkuja/kynttilöitä, paitsi minä. Paitsi nyt, kun oon päättänyt.
      Hyvää keskiviikkoa myös sinulle.

      Poista
  7. Hieno kokoelma sinulla noita kastehelmi-kippoja. Minäkin alan kynttilöitä kerätä koristeeksi pöydille, mutta poltan niitä vain hella-uunin päällä koska meillä on kaksi kissaa. Tai sitten ihan silloin kun itse olen visusti äärellä, olkkarin pöydällä polttelen myös. Kynttilän, tai tuikun, valo ja liekki antaa niin ihanan tunnelman syys-iltaan :D
    Mukavaa viikkoa sinulle.
    Ps. Olen kirjautunut lukijaksi, mutten jostain syystä näy lukijaluettelossa tuolla sivupalkissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti.
      Tuolla oli sama syy toisellakin, kun oli kissa, niin ei voinut polttaa kynttilöitä missä vaan.
      Minäkin nyt olen luvannut ruveta polttaan tuikkuja/kynttilöitä.
      Mukavaa viikkoa myös sinne.
      Noissa kirjautumisissa on ollut ongelmia, toivottavasti saavat korjattua vian.

      Poista
  8. Ihanan paljon sinulla on kastehelmituikkuja! Olen muutaman kerännyt äidilleni. Vaaleanpunainen kastehelmi tuosta näyttää puuttuvan. Minä olen sellainen keräilijä, että kerään vain omia lempparivärejäni :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, onhan noita.
      Näitä onkin kiva kerätä lahjaksi.
      Totta vaaleanpunainen ja lila.
      Vaaleanpunainen onkin kaunis.
      Hyvää torstai päivää.

      Poista
  9. Hieno määrä tuikkuja <3 Syksyllä on mukava laittaa tuikkuja palamaan, minä olen niiden himopolttaja ja välillä täytyykin hieman itseään toppuutella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, onhan noita tullut kerättyä.
      Minä taas en osaa polttaa tuikkuja, mutta olen nyt luvannut että parannan tapani.
      Hyvää torstai päivää sinne.

      Poista
  10. Noi on niin nättejä, itseltäni löytyy Kivi-kynttilälyhtyjä eri sävyissä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, onhan ne nättejä.
      Kivi-kynttilälyhdyistä mulla on vaan vihreää ja kirkasta.
      Hyvää torstai päivää sinne.

      Poista
  11. Itsellänikin noita kastehelmituikkuja, kauniita ovat mielestäni:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta ne on kans kauniita ja kun laittaa tuikun on vielä kauniimpia.
      Hyvää torstai päivää sulle.

      Poista
  12. Ihania nuo Kastehelmi astiat. Mulla on tuikkuja, kulhoja, juomalaseja (vasta4kpl) kakkulautasia ja jalallinen kakkulautanen. Olen Kastehelmi ja Muumihöperö.
    Edellinen postaus ruokahuoneestanne oli kyllä ihana. Ei siinä mun mielestä mitään tarvi välttämättä muuttaa. Nuo teidän tuunatut huonekalut on kyllä onnistunu hyvin.
    Kylläpä lapsi lähtee kauas kotoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kastehelmet on ihania, mullakin on niitä vihreenä ja kirkkaana.
      Paljon on sullakin. Sama täällä kastehelmi ja muumi höperö. Minä taidan olla astia höperö yleensäkkin.
      Vois kokeilla sitä puusohvaa sinne peräseinälle, näkyis sitten suoraan ovelle. Joku sitä ehdotti. Huonekalut onnistu kyllä hyvin. Vielä olis ainakin keinutuoli.
      Ja lapsi lähtee vieläpä yksin. On siinä äidillä murhetta.
      Mutta kyllä mä ymmärrän että niiden pitää nyt saada mennä, kun ei ole vielä perhettä.

      Poista
  13. Kauniita ovat. Minulla ei ole noita, mutta samantapaisia kivi-lyhtyjä. Aika kalliita ovat. Minulta puuttuu pinkki, jonka vielä joskus hankin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riippuen väristä, on kyllä tosi kalliitakin, niinkuin se punainen.
      Minullakin on kivi-lyhtyjä.
      Oikein hyvää torstai päivää.

      Poista
  14. Oikein kaunis tuo kokoelmasi. Eniten tykkään tuosta vihreästä ja sinisestä. Minulla on muuten neljä ruskeaa juomalasia, jotka ovat nimeltään Grapponia. Ovat melko paljon noiden tuikkulyhtyjen näköisiä:)

    VastaaPoista