tiistai 5. kesäkuuta 2018

Toinen paketti viherpeukalolta.





Tein vielä toisen tilauksen Viherpeulalolle.
Tarkoitus oli ostaa paljon valkoisia kukkia,
mutta tuli tuota väriäkin.
Jotenkin värin sekaan kaipaan valkoista.
Vaikka kaikista väreistä tykkäänkin
ja jokainen kasvi on omalla tavallaan kaunis.
Rumaa kasvia ei tule nyt mieleen.
Kasvin nimi on ensin ja sitten kuva.
Sitten vähän syytä miksi kasvin ostin.






Isopäivänkakkara Fiona Goghill

Kuvahaun tulos haulle Isopäivänkakkara Fiona Goghill
Päivänkakkara on kaunis ja herkkä ripsureunaisine kukkineen,
keltainen aurinko keskellä.
Perus kukka puutarhassa.


Japaninjaloangervo Deutschland

Kuvahaun tulos haulle Japaninjaloangervo Deutschland
Angervon kukat on kanssa kaunis
värikkäiden kukkien keskellä.


Kellopeippi Summer Snow

Kuvahaun tulos haulle Kellopeippi Summer Snow
Tätä kasvia minulla ei aikaisemmin ole.
Kiva ostaa aina uusiakin tuttavuuksia.

Kirjolupiini Gallery White


Kuvahaun tulos haulle Kirjolupiini Gallery White
Monen mielestä lupiini on roskakasvi,
minusta ei.
Valkoista minulla ei ollut aikaisemmin.
Nyt on. :)

Nuokkuluppio

Kuvahaun tulos haulle nuokkuluppio
Tää on yks mun lemppari kasvi,
jota minulla on ennestään,
oli pakko silti ostaa lisää.
Kauniit lehdet ja KUKAT, jotka nuokkuu.
Suosittelen.
Ainakin nelos/vitos vyöhykkeellä menee hyvin talven yli.

Sormivaleangervo

Kuvahaun tulos haulle Sormivaleangervo
Tätä mulla oli ennen, mutta kuoli sitten.
Kokeilen nyt eripaikkaan.
Lehti on kaunis peittolehti.

Kuvahaun tulos haulle Sormivaleangervo
Ja valkoinen kukka.


Tarhakurjenmiekka


Kuvahaun tulos haulle Tarhakurjenmiekka
En ole ihan varma ,että minulla on oikea kuva.
Korjatkaa jos tuli väärä.
Kurjenmiekat on aina kauniita.

Syysleimu Rembrandt


Kuvahaun tulos haulle Syysleimu Rembrandt
Etupihalla mulla on vähän valkoista syysleimua,
mutta nyt laitan takapihallekkin.


Siperianunikko mix


Kuvahaun tulos haulle Siperianunikko mix
Siperian unikkoa olen yrittänyt laittaa kasvamaan
ennemmin ainakin kaksi kertaa.
Mutta seuraavana vuonna ei mitään.
Nyt kolmas kerta toden sanoo.
Ostin heti vähän reilummin.

Loistokurjenmiekka Kita-No-Seiza


Kuvahaun tulos haulle Loistokurjenmiekka Kita-No-Seiza
Tätäkään minulla ei ole,
mutta tykkään kurjenmiekoista.

Vuoripioni


Kuvahaun tulos haulle Vuoripioni
Pioni on yksi minun lemppari kukista.
Minulla on ennestään n. 10 erilaista pionia.
ne menestyy hyvin meidän pihassa.
Viime talvena kuoli eka pioni,
se oli sellainen vähän erikoisempi.
Kun ostan pionin,
ostan aina erilaisen.
Onko totta että pioneita on n. 40 erilaista?
On mulla sitten vielä keräämistä, hah hah!

Tiikerililja White Twinkle


Kuvahaun tulos haulle Tiikerililja White Twinkle
Liljat on aina kauniita,
niitä lisään joka vuosi.

Kerrattu värililja Elodie


Kuvahaun tulos haulle Kerrattu värililja Elodie
Tässä yksi kaunotar.
Tätä minulla ei ole ennestään.

Syysleimu Eden´s Crush


Kuvahaun tulos haulle Syysleimu Eden´s Crush
Tämän syysleimun sain lahjaksi Viherpeukaloilta.

Oriental-lilja Robin van Galen


Kuvahaun tulos haulle Oriental-lilja Robin van Galen
Myös tämän liljan sain lahjaksi.

Orkidean hoitosetti


Kuvahaun tulos haulle Orkidean hoitosetti
Minun piti ostaa Alppiruusun hoitosetti,
tuli vahingossa väärä.
Mutta on minulla Orgideakin,
se joka tekee juuri kukkavanaa,
hoidan sitten sitä.
Minulla on neljä Alppiruusua,
kolme upeaa ja yks ihan surkea.
Siinä ei ole juuri lehtiäkään,
teki silti muutaman kukan.
Mitä sille vois tehä ensiapuna?


Sipulirauta
Kuvahaun tulos haulle Sipulirauta

Minulla ei ole juuri lainkaan sipulikukkia,
joitakin pieniä on.
Mutta nyt syksyllä aion istuttaa tulppaaneja
ja narssisseja oikein paljon.
Kerran istutin n. 100 tulppaania,
ne nousi 90% seuraavana vuonna,
sitten muutamia
ja kolmantena vuonna ei mitään. Höh!
En tiennyt että niitä pitäis joka vuosi lisätä.
Silloin hermostuin niin etten ole 15-vuoteen
istuttanut yhtään tulppaania.
Katotaan miten mun nyt käy.



T. Piia


P.s Jonnan/http://keyword-love.blogspot.comissa oli kiva kysely,
jossa blogin lukijat sai kysellä Jonnalta kysymyksiä,
joihin Jonna sitten vastas.
Kysyin Jonnalta saanko varastaa idean häneltä ja sain luvan.
Joten kysy minulta mitä sinulle on tullut mieleen/jäänyt epäselväksi
sinä aikana kun olen blogiani pitänyt n. kaksi ja puoli vuotta.
Jos kysymyksiä tulee teen niistä sitten aikanaan oman postauksen.




10 kommenttia:

  1. Viherpeukaloilta löytyy vaikka mitä ihanaa. Vieressä kun asutaan, niin tulee ehkä turhankin usein sielä käytyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi onneks mä asun näin kaukana, mä kyllä tunnen itseni, mä olisin siellä harva se päivä.
      Mukavaa tiistai päivää.

      Poista
  2. Toivottavasti siperian unikosta tulisi nyt jotain, näyttää upealta!

    Minä kysyisin sinulta, että milloin innostuksesi sisustukseen alkoi ja onko tyylisi sen suhteen ollut aina sama?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä Kokkolassa vanhassa kaupungissa unikoita kasvaa ihan valtoimenaan. Tuntuu, että ne vaan lisääntyy vuosi vuodelta. Sinne ne kyllä hyvin sopiikin.
      Kiitos kysymyksestäsi.

      Poista
  3. Voi miten kauniita kukkia olet tilannut. Kyllä olivat ihania ihan joka ikinen. Mitäpä haluaisin kysyä? Tykkäsitkö työstäsi sairaanhoitajana?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekkin kauniita kaikki kukat, mulla ei nyt ainakaan tule mieleen yhtään rumaa.
      Kiitos sinullekkin kysymyksestäsi.

      Poista
  4. Kauniita kukkia, ihana tuokin vaaleanpunainen lilja. Minäkin laitoin unikoita viime kesänä mutta eipä niitä nyt enää ole noussut yhtään. Hmm. mitäkähän kysyttävää keksisi, no vaikka että mitä tykkäsit harrastaa nuorempana vapaa-ajalla? Ja että onko jotain unelmia tai haaveita, ei välttämättä mitään suurta ja huikeaa, vaan ihan jotain minkä toivoisi tapahtuvan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi liljat on niin kauniita. Unikoitten pitäis siementää niin helposti, mutta...
      Kiitos sinullekkin Anja kysymyksistäsi.

      Poista
  5. Kivat tilaukset! Itse olen aika usein viime aikoina pettynyt ko. myymälän tuotteiden laatuun. Aiempina vuosina sain aina hyvät taimet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti. Toivotaan että mulla olis nyt ihan hyvät taimet.
      Mukavaa torstai päivää.

      Poista