sunnuntai 22. heinäkuuta 2018

Kukka ostoksilla.




Minulla on hyvin vähän kukkia sisällä.
Nyt tuli sellainen tunne ,että pitää saada piristykseksi
jotakin vihreää.



Syy siihen ei ole se että en tykkäisi kukista,
vaan se ,että en saa pysymään niitä hengissä.


Ostin nyt sitten palmuvehkan,
jonka pitäisi olla tosi helppo hoitoinen.


Kokeilin sitä ensin tonne nurkkaan,
muttei sitä voinut tuonne nurkkaan laittaa,
kun kohta se kasvaa niin korkeaksi ,ettei
se enään sinne mahdu.


Kukka on oikein vehmas ja
ruukku sopi kukalle oikein hyvin.


Sitten vaihdoin kuitenkin kukan ja hevosen pään
toisin päin.


Hevosen pää näyttää nyt tuolla nurkassa vähän yksinäiseltä,
mutta eiköhän siihen siellä oloon totu.

Nyt innostuin kukista niin,
että ostan vielä toisen kukan,
tämän kuvassa olevan,
jonka nimeä en valitettavasti tiedä.

piikikäs kaktus kasvi kukka kasvitiede kasvit kaktukset kasvi varsi land kasvi siili kaktus acanthocereus tetragonus San Pedro kaktus


Minun oma kaktus (senkään nimeä en tiedä)
on tällä hetkellä meidän keskeneräisessä
kasvihuoneessa. Jossa se on viihtynyt tosi hyvin,
kasvanut pituutta. Saappas nähdä kukkiiko
se ensi talvena. Toivottavasti.



Veikkaisin että se minun kukka on tämä.

Sitten minulla on yksi orkidea,
joka kukkii juuri nyt.
Valitettavasti siihen tuli vain yksi kukkavarsi,
toivottavasti ensi kerralla tulisi useampi varsi.



Tällaista tällä kerralla.
Jospa ensi kerralla olisi jo toinen uusi kukka.
Nukkekoti uutisiakin on tulossa.

Piia




30 kommenttia:

  1. Hienot kuvat ja tuo vehka on kyllä kivannäköinen! Vihreät tuo kyllä mukavasti väriä sisutukseen ja varsinkin syys/talvi aikaan tuota vihreää huomaa aina kovasti kaipaavansa! Leppoisaa kesäpäivää♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Minulla on ollut monta monta vuotta sitten palmuvehka, mutta olen saanut sen kuolemaan. Minustakin palmuvehkassa on jotakin kivannäköistä. Kukissa minustakin vihreä väri on kaunis. Ja tuo on totta että kun syksy alkaa tulla ,viherkasveja alkaa kaivata. Mukavaa kesäpäivää.

      Poista
  2. Kukat/ viherkasvit tuovat kyllä viihtyisyyttä kotiin. Pitkä ja pimeä talvi vaan on hieman haasteellinen noiden viherkasvienkin kannalta. Täällä Oulun korkeudella sitä huomaa miettivänsä jo kaavilamppujen asentamistakin vihreyden turvaamiseksi.
    Leppoisaa sunnuntain jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viherkasvit ja ne tärkeät ruukut tuovat kyllä viihtyisyyttä sisustukseen. Mä en tartte välillä edes talvea ,että saan kukan hengiltään. Eihän se Oulu ole paljon pohjoisemmassa kuin tämä Kokkolakaan.
      Mukavaa sunnuntai päivää sullekkin.

      Poista
  3. Vihreä sopii hyvin sisustukseesi. Mä olen huono tunnistamaan kukkia. Mulla on ollu joskus kaksi kaktusta. Sellanen mikkihiiren korvien näkönen ja olisko ollu joku pylvästyräkki. Se oli vähä samanlainen, kuin tuo, jossa on noita pieniä lehtiä.
    Nyt kuistin ikkunalla on kolme pientä purkkia santpaulian alkuja, jotka sain tutulta. Pelkään saanko ne hengiltä.
    Tykkään leikkokukista. Erityisesti pioni ja hortensia on lemppari kukkia leikkokukissa. Jokin aika sitten ystävä kävi ja toi ihanan kimpun, jossa yksi hortensia. Kesti huimat kaksi viikkoa ja hortensia itsessään vielä kauemmin, kun muut oksat ympäriltä jo lakastuivat.
    Tuntui hyvältä tuo eilinen sade. Vähä ilma raikastui.
    Jään odottelemaan, mitä nukkekodissa tapahtuu.
    Hyvää pyhäpäivä jatkoa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi tuonne mun vaalean vihreään huoneeseen sopis kyllä tosi hyvin tommonen viherkasvi.
      Minäkään en ole mitenkään hyvä tietämään noiden kukkien nimiä ja olen kyllä hyvä saamaan noita kukkia kuolemaan.
      Siksi vähän hirvitti ostaa noinkin iso ja kallis kukka (tai oikeastaan toi ruukku), että jos se heti kuolee.
      Jos saan kukka kimpun tykkään niistä kyllä, mutta harvoin tulee itse ostettua leikkokukkia.
      Joo ei tässä kovin paljon satanut ,mutta ilma kuitenkin raikastui.
      Suunnitelmia nukkekodin suhteen kyllä on.
      Mukavaa pyhäpäivää sinnekkin.

      Poista
  4. Ihanasti kukkii sinun orkidea. Mulla tuolla kuistissa myös orkidea, jota olen yrittänyt hoidella oikein hyvin, saapänähdä, koska kukkii?

    Iloa sunnuntaihin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se kukka tuli hitaasti, kyllä piti kukkaa odottaa.
      Mulla ei ainakaan kukkinut eka vuonna sen jälkeen kun kaupan kukat oli kuolleet.
      Mukavaa sunnuntaita sinne,

      Poista
  5. Vihreä väri tuo kotiin pirteyttä. Minulla ei ole yhtään viherkasvia kotona, kun olen niin paljon mökillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä minä ainakin tykkäsin tuosta vehkasta.
      Silloin se on hankalaa kun on kesäisin kahdessa paikassa.
      Oikein mukavaa kesän jatkoa sulle Ansu.

      Poista
  6. Tykkään just sellaisista kukista, jotka eivät heti säikähdä jos kastelu unohtuu. Palmuvehka on tosi kaunis kukka 😊

    VastaaPoista
  7. Olen samaa mieltä ,kukka on kaunis ja ei tosiaan säikähdä jos kastelu joskus unohtuu.
    Mukavaa keskiviikko päivää

    VastaaPoista
  8. Kauniit kuvat Tuo vehka on kaunis ja helppo hoitoinen. Minulla on samallainen. Se ei kaipaa kovin paljon vettä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Irma. Siksi minä sen ostinkin ,että sen pitäis olla niin helppo hoitoinen. Paitsi että olen minä saanut sellaisenkin kuolemaan. Pitää nyt koittaa kastella tarpeeksi vähän.

      Poista
  9. The top part of your desk is so nice! Is that a marble design on the top of it? Thanks for the share, hope you have a fantastic weekend. Keep up the posts.


    World of Animals

    VastaaPoista
  10. Nätti vehka ja kyllä, syksyllä sitä kaipaa vihreää kotiinsa.
    Hyvää syksyä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun vaan saisi pysymään vehkan kauniina.
      Hyvää syksyä sinnekkin.

      Poista
  11. Kauniita viherkasveja olet hankkinut! Ihanaa syksyn jatkoa!

    VastaaPoista
  12. Hei Piia. Mä en enää voi olla kysymättä tätä. Oletko lopettanut blogin pitämisen kokonaan?
    Toivottavasti et ole sairastunut ja kuulemme sinusta vielä.

    VastaaPoista
  13. Olen monta kertaa meinannut taas aloittaa, varsinkin nyt kun tuli joulu, mutta aina se on vaan jäänyt, mutta en ole tehnyt sellaista päätöstä että lopettaisin.

    VastaaPoista
  14. Mukava kuulla, ettet ole tehnyt lopettamispäätöstä.
    Oikein hyvää ja rauhallista joulunaikaa
    Sinulle.

    VastaaPoista
  15. Hyvää alkanutta vuotta! Tule takaisin kirjoittelemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin ja kyllä vielä tulen kun on oikea hetki,

      Poista