sunnuntai 20. lokakuuta 2019

aurinkokujalla on alkanut jouluvalmistelut







Olen tehnyt tällaisen asetelman toiseen minulla olevista kasvihuoneista.


Oli yllättävän vaikea kuvata näitä tavaroita tuonne kasvihuoneeseen.



Eli täällä on talo, jonka ikkunoista loistaa kauniisti valo.




Sitten on talon edessä oleva tuhdissa kunnossa oleva lumiukko.
Lumiukko myös hymyilee korvasta korvaan.




Sitten talon pihassa oleva vihertävä auto, jonka katolla on joulukuusi.
Se on varmaan haettu tuohon valoisaan ja onnellisen näköiseen taloon.



Vieressä on toinen auto, vähän isompi, hopean värinen ja senkin katolla on kuusi.
Mutta se on liian iso tuohon taloon, eli se on varmaan menossa torille myyntiin.




Pihassa on suuuuri kuusi, kasvanut siinä varmasti tosi kauan.
Vähän satanut lunta oksille.



Ja vieressä on kasvamassa jo kaksi pientä kuusta, tai onhan ne jo talon korkuisia.





















Meidän 5-vuotias lapsenlapsi oli eilen meillä kylässä ja minä sanoin ,että tulkaapa
katsomaan millaisen joulukylän mummu on tänne tehnyt. Laitoin taloon valot
ja sitten tuo pikkuinen alkoi tuijottaa asetelmaa. Hän vain seisoi ja katsoi asetelmaa,
eikä lähtenyt pois. Sitten hän alkoi luetella mitä kaikkea hän näkee, kun hän katsoo
talon ikkunoista sisään. Siellä näkyi vaikka ja mitä. Kysyin näkyykö siellä ihmisiä,
kun on kerta valot päällä, mutta ei, ihmisiä siellä ei näkynyt.
Aika jännä että 5-vuotiasta poikaa kiinnosti tuo talo jossa on valot. Ja vieressä
olevat autot ei kiinnostanut ollenkaan. Mutta yllättävän kauan hän jaksoi katsoa
taloa ja kertoa mummulle mitä siellä talossa näkyy.











Nämä kuvat mulla meni ihan sekaisin, niin että samaa kuvaa voi olla kaksi tai kolmekkin
kertaa. Mutta en ruvvennut käymään niitä läpi, vaan ne on nyt kaikki tässä.
Katso kuitenkin kuvat loppuun ,kun siellä on muutama ihan valmiista seimestä oleva kuva.




Eli ostin tällaisen Willow Tree seimiasetelman. Ilon polku nettikaupasta.                                        Näitä pystyi ostaa sellaisen ison seimiasetelman, missä oli aika paljon näitä hahmoja
jo olemassa.


Tai sitten voi ostaa myös niin kuin minä, eli ostin melkein kaikki hahmot yksitellen
myös seimen, niin sai juuri sellaisen asetelman kuin halusi.




Tämä kuva on valitettavasti suhero, mutta tässä nyt näkee tuon seimiasetelman kokonaan.
Eli siitä minä aloitin, ostin siis seimen kokonaan. Siihen kuuluu kaikki nuo siniset
puiset osat.


Sitten ostin Marian, Joosefin ja Jeesus lapsen.




Sitten kolme paimenta, joista yksi näyttää olevan nainen. Luulinkin ensin että se on
enkeli, mutta kun tarkemmin katsoi sillä on samanlainen päähine, kuin muillakin
paimenilla, eikä sillä ole siipiä ja sillä on pieni lammas sylissä, eli kyllä se on paimen.
Laitoin kaikki paimenet oikealle puolelle.



Sitten ostin kolme itämaan tietäjää. He ovat tässä vasemmalla puolella, kaksi seisoo
ja yksi on polvillaan. Ja heillä on Jeesus lapselle tuomansa lahjat mukana.











Tässä kuvassa näkyy toinen  enkeli, joka on polvillaan Marian ja Jeesus lapsen edessä.
Enkeleillä on tuollaiset rauta langasta taivutetut siivet.







Toinen enkeli näkyy tässä kuvassa, seisoo Joosefin lähellä ja soittaa huilua.




Eläimistä osa tuli noiden hahmojen mukana ja sitten niitä pystyi ostaa erikseenkin.
Minä ostin niitä myös lisääkin.




Eläimissä oli heti tuossa etualalla oleva härkä ja lampaita.



Kamelin ostin muistaakseni erikseen, en ole enää varma. Tässä kuvassa ei oltu saatu
vielä kamelin talutus köyttä kiinni, poika sen sitten vihdoin sai kiinni.




Sitten eläimissä oli myös vuohipukkeja.














Tässä ei ole kovin suhero kuva.







Tässä kuvassa näkyy toinen noista tähti rykelmistä, joita ostin kaksi. Ensin tuntui
vähän jännältä, että tähdet on tuollaisia ruosteisia, mutta eihän tähän muunlaiset olisi
sopineetkaan.




Tähtiä on siis rykelmä seimen molemmilla puolilla



Sellainen pieni seimi/eläinten ruokinta kaukalo mihin tuon Jeesus lapsen voi
Maria laittaa nukkumaan, sellaista ei ollut ollenkaan, se vähän harmittaa.
Jospa löytäisin sellaisen jostakin muualta, joka sopisi tähän minun seimi asetelmaan.



Tässä näkyy hyvin yhdellä paimenella oleva soitin/4 torvea. Kysyin mieheltäkin
voiko tuolla oikein soittaa vai onko se vain eläinten kutsumiseen tarkoitettu
eri kokoisista torvista koostuva "soitin", mutta ei mieskään sen tarkemmin tiennyt
voiko sillä oikein soittaa.
Jos joku tietää, kerro minulle, minua kiinnostaisi tietää!!








Noita enkeleitä on minusta aika vähän. Näin sellaisen kuvan missä kaksi pientä enkeliä
en muista, mutta joko seisoi tai oli polvillaan tuon seimi rakennelman päällä. Niin että
kaksi enkeliä minä vielä ostan lisää. Enkeleitä oli ihan valtavasti erilaisia tilattavissa.
Mutta tykkään kyllä noista kahdesta enkelistä, jotka olen jo ostanut.








Meillä ei ole ollut koskaan seimiasetelmaa, ei koskaan. Nyt tuntuu ihan kummalliselta
että se tuli minulle mieleen vasta nyt.
Tämä Willow Tree asetelma on niin laadukas, että tämä kestää varmasti meidän
elämän loppuun asti ja vielä kauemmankin.



Tuossa tallin yläosassa on myös tähti.
Onkohan se se tähti joka johdatti itämaan tietäjät Jeesus lapsen luo.



Anteeksi että kuvat on näin huonoja.

Mutta heti kun sain tämän asetelman sellaiseksi ,kuin halusin, minulle tuli mieleen,
että kyllä tämä pitää olla jotenkin valaistu, ainakin täytyy olla tähtiä taivaalla.
Ja niin piti lähteä halppikseen ostamaan pieni ja lyhyt valonauha.



Tällainen siitä sitten tuli. Tästä sain kehuja kahdelta lapseltani jotka oli meillä
käymässä ja yhdeltä watsapin kautta. Lapsenlapseni ei taas välittäneet tästä mitää.



Tässä kaikki joulujutut näin alkuun. Yksi valotaulu on esillä, mutta se on siis vasta
taulu, kun siinä ei ole vielä pattereita, että muuttuis valotauluks.
Siitä sitten enemmän jonkun toisen postauksen mukana.




Mukavaa sunnuntai päivän jatkoa teille kaikille !


Piia





32 kommenttia:

  1. Kaunis valoisa tunnelmallinen talo:)
    ja tuo seimi aivan ihana,kannatti tähti valot laittaa:)
    Meillä satelee hiljalleen lunta:)arvaappa vaan ??mitä laatikoitaoon penkonu koko päivän:))
    Mukavaa sunnuntai-iltaa ,Sinulle Pia !
    ja HYvää vointia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, voi kyllä kuvitellakkin, että lapset ihastuu tohon pihamaisemaan ja aikuiset seimiasetelmaan.
      Meillä ei nyt sada lunta mutta yöllä on satanut vähän, kun päivä valkeni, niin oli vähän valkoinen maisema.
      Nyt alkaa olla se aika että yhä useampi alkaa penkoa joululaatikoitaan.
      Mukavaa alkanutta uutta viikkoa.

      Poista
  2. Ihania jouluvalmisteluita. Joulu on ihan parasta aikaa juurkin noiden pikkuisten kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, en millään voinut olla laittamatta tuota uutta seimiasetelmaa esille ensimmäisenä.
      Meillä on omien kuuden jo aikuisen lapsen lisäksi kuusi lastenlasta,joista vanhin täytti juuri 5-vuotta. Niin että meiltä ei tule joulutunnelmaa puuttumaan.
      Mukavaa alkanutta viikkoa sulle.

      Poista
  3. Ihana seimi. Noissa alimmaisissa kuvissa, kun on valot seimi on tosi kaunis.
    Näkee, että olet laadukkaat tuotteet löytänyt.
    Yhdet valot olen Jysk myymälästä ostanut lasipurkkiin.
    Seimi mullakin on, mutta ei ole ollut joka joulu esillä. Siinä ei ole noin upeita hahmoja.
    Nyt olen miettinyt joulukuuselle paikkaa, kun meidän sohva on nyt kuusen paikalla osittain.
    Jopa kuisti on ollut listalla, mutta sitten en näe kuusta koko aikaa.
    Tästä se aamu taas alkaa. Kahva tässä juon. Taitaa kuitenki jäähtyä
    Kupissa. Mukavaa viikon alkua.
    Leena L

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leena, valot kyllä sopi asetelmaan hyvin.
      Minulla ei ole ollut aikaisemmin kuin yksi Willow Tree purkki, jonka olen löytänyt kirpparilta. Mutta olen aina niistä tykännyt.
      Laitahan seimi tänä jouluna esille, ei siinä tarvitse olla hienoja hahmoja, vain se ajatus.
      Mulla on sama ongelma, ettei kuuselle ole paikkaa. Minä pärjäisin ilman kuustakin, mutta mies ei kyllä.
      Oikein mukavaa viikon alkua sinullekkin.

      Poista
  4. Kaunis seimiasetelma. Olen tehnyt yhden kranssin ja toista vähän. Siinä on minun joulun alun valmistelut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Nila.
      Ole tosi onnellinen että osaat tehdä joulukoristeita itse.
      Minä en osaa tehdä mitään, kaikki pitää ostaa.
      Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle.

      Poista
  5. Aivan älyttömän ihania jouluasetelmia, rakastan joulua ja näit katsellessa mulle tuli ensimmäistä kertaa tänä syksynä jouluinen fiilis, kiitos. <3

    VastaaPoista
  6. Kiitos Jonna.
    Mullakin on toi seimiasetelma tuossa olohuoneen lipaston päällä ,niin sen näkee usein. Kyllä mullekkin tuli jouluinen olo, kun laitoin nuo asetelmat.
    Oikein mukavaa alkanutta viikkoa sulle.

    VastaaPoista
  7. Kaunis ja kodikas seimiasetelma. Lapset varmaan huomaavat paremmin kirkkaat värit ja kimalluksen, kuin tällaisen rauhallisen asetelman. Varttuessa maku muuttuu ja onneksi tämä on kestävää laatua. Seimi kuuluu jouluun ja kertoo kauniisti joulun sanomaa. Hyvä alku jouluun valmistautumiselle!

    VastaaPoista
  8. Kiitos, olen itsekkin seimi asetelmaan tyytyväinen. Sanoinkin että sitä jaksaa katsoa joulun jälkeenkin.
    Luulen että tämän 5-vuotiaan lumosi juuri talosta loistava valo ja se sai mielikuvituksen näkemään sisällä tavaroita.
    Sanoin tytölleni että tämä seimi kestää varmasti ne vuodet joita minulla on jäljellä (jos en lähde tänään) ja vielä lastenikin elin aikana.
    Ihmettelen kovin miten en ole laittanut joulu seimeä aikaisemmin.
    Tulevina vuosina aion alkaa jouluvalmistelut laittamalla tämän seimen.
    Mukavaa maanantai iltaa sinulle.

    VastaaPoista
  9. Ihania joulujuttuja sulla, kyllä niitä pikku hiljaa voi jo ruveta tähän pimeyden keskelle virittelemään :)

    VastaaPoista
  10. Kiitos Virpi.
    Mä olen niin joulu "hullu", että mä haluaisin alkaa laittaa joulujuttuja
    jo niin aikaisin että itseäkin hävettää. Mutta kun on niin pimeää ja minua ainakin valo auttaa ja tietenkin kaikki kauneus.
    Mukavaa maanantai iltaa sulle.

    VastaaPoista
  11. Meitä on niin monenlaisia ihmisiä - toiset laittavat joulua aikaisemmin ja toiset (kuten meillä) ihan vasta joulunalusviikolla ja viimeisinä päivinä ennen aattoa. Willow Tree - enkeleitä olen joskus nähnyt kaupassa, mutta tuo seimijuttu oli ihan uutta.

    VastaaPoista
  12. Onneksi siitä asiasta saa päättää vielä itse, milloin joulua alkaa laittaa ja ottaa pois. Vaikka kyllä siitä saa kuulla monenlaista kommenttia jos laittaa joulua aikaisin. Toisinaan niistä ei välitä mitään, mutta jos on muutenkin huono päivä , voi mennä kovastikkin tunteisiin.
    Minäkään en ole nähnyt koskaan ennen Willow Tree seimeä, ehkä se on ihan uusi juttu tai sitten ei vain ole sattunut kohdalle. Kaunis se minusta on ja varmasti pitkä ikäinen.

    VastaaPoista
  13. Koskaan ei ole liian aikaista aloittaa jouluvalmisteluja♥

    VastaaPoista
  14. Kiitos Leena, onneksi joku sanoo noin.

    VastaaPoista
  15. En tarkoittanut loukata tuolla kommentillani...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hyvänen aika, en minä siitä tosiaankaan loukkaantunut. Vastasinko minä niin että siitä voi päätellä niin.
      Minä olen niin ikionnellinen jokaisesta kommentista, kun minä en juuri muuten kommunikoi ihmisten kanssa.
      Laita vaan kommenttia tulemaan aina kun jaksat :)

      Poista
    2. Et toki, mutta halusin selventää...

      Poista
  16. Rakastan joulua ❤️ Voisin katsella kauniita asetelmiasi 5-vuotiaan innolla ellei tarvitsisi lähteä töihin 😀 Kiitos ihanasta joulupostauksesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä rakastan myös joulua.
      Kiitoa Rita olipa todella kauniisti sanottu.
      Mukavaa keskiviikko aamua sulle.

      Poista
  17. No WAU!!! Nyt on joulua. Jouluihmiset on ihan oma rotunsa. Minä tyydyn muutamia valoja asentelemaan ns. vuodenaikavaloja ;) Joskus hiukan koristelinkin, mutta vuosi vuodelta yhä vähemmän. Kunhan siivoan ja teen jotain hyviä ruokia, niin joulu sujahtaa ohi. Paketteja toki pitää olla :)

    VastaaPoista
  18. Kiitos, kai? Hyvin sanottu, oma rotunsa, hah hah.
    Me ihmiset ollaan niin erilaisia ja se on minusta hyvä asia.
    Sinun tapa viettää joulua on ihan yhtä hyvä ja oikein kuin minunkin tapani. Minä olen sitten ihan toisesta päästä kuin esim. sinä,
    tulet sen huomaamaan, jos seuraat blogiani.
    Tärkeintä mullekkin on joulun sssanoman jälkeen, koota koko meidän poppoo koolle ja laittaa paljon hyvää syötävää. Ja nauttia yhdessä olosta.

    VastaaPoista
  19. Ihanat asetelmat, molemmat. Musiikkienkeleitä! Pitäisiköhän kerätä orkesteri?
    Joulumaa on varmaan lapsesta ihmeellinen aina. Joulu pysäyttää. Miä en ihan vielä oo alkanu jouluilemaan noin näkyvästi. Joulukortteja olen kyllä tehny ja pitäis tehä lisääkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti,niin minustakin
      Kyllä sitä vielä muistaa millaista se oli lapsena, se joulu.
      Mä olen kyllä joulu hullu, yleensä aloitan aikaisemminkin, nyt oon vähän väsynyt.
      Itse tehdyt joulukortit on kyllä parhaita.
      Mukavaa perjantai-iltaa.

      Poista
  20. Paljon kaunista olet laittanut jo esille, suloisia asetelmia ja kauniita niin joulujuttuja. Lempeää sunnuntaita sinulle.

    VastaaPoista
  21. Ooooh, johan tuli joulu ja meillekin ensilumi heti talviaikaan siirryttäessä - omituista! Kyllä luot kauneutta ympärillesi ja ihanaa täältä tutkailla sitä kauempaakin! Iloa, energiaa ja hyvää oloa eloosi!
    Vierailusi ja kommenttisia blogissani piristävät kovasti-kiitos suunnattomasti!

    VastaaPoista
  22. Nyt on jo jotain uuttakin tullut, mutta pitää postailla välillä muustakin,ettei lukijat kyllästy. Joulu on kyllä niin ihanaa aikaa.
    Mukavaa maanantai päivää sulle.

    VastaaPoista
  23. Hei! Paljonko koko seimiasetelma tuli maksamaan? Voisitko laittaa suoraan sahköpostiini anneli-saari@luukku.com? Odotan kuunnellen...Joulurauhaa sinulle!

    VastaaPoista
  24. Taisin kirjoittaa postauksessani että seimi asetelmassa on erillisiä osia joista olen kokonaisuuden koonnut, lisää enkeleitä, paimenia, eläimiä, tähdetkään ei kuulunut perus settiin. Minusta asetelmasta tuli juuri täydellinen meille. Ja ajattelen että tämä on ikuinen, jää vielä lapsille ja ...
    Harmi kun en ole käynyt täällä aiemmin, olet joutunut odottamaan vastausta tosi kauan.
    Rauhallista joulun aikaa sinulle.

    VastaaPoista